Achtergrond

Klant Canon | Partner Dun & Bradstreet | Industrie Retail | Doelstelling Het vermogen om het gedrag van klanten volledig te begrijpen om ze beter van dienst te zijn

Uitdaging

Canon levert al 70 jaar toonaangevende beeld technologieën aan klanten over de hele wereld. Canon, opgericht in 1937, is uitgegroeid tot een wereldwijd bedrijf dat actief is in een breed scala van markten, waaronder zakelijke oplossingen, beeldvorming voor de consument, uitzending en communicatie, medische systemen en industriële producten.

Realiseren van bedrijfstransformatie

Canon slaat continu data op. Deze data omvat het gebruik en de betrouwbaarheid van al zijn printers en multifunctionele apparaten bij de klant. De vastgelegde data is moeilijk samen te vatten en te visualiseren, vooral wanneer deze wordt toegepast op marketing- en strategische behoeften. Canon wilde meer weten over zijn klanten en dit overlappen met het gedrag dat in de data te zien is. Ze wilden het type klant identificeren dat het meest geïnteresseerd leek te zijn in afdrukken en kopiëren. Het langetermijndoel van Canon was om bedrijfstransformatie te realiseren door klanten te segmenteren en een ondersteuningsmodel op te bouwen om de segmenten te bedienen.

Challenge report example

Klantgedrag analyseren

De bestaande analyse bij Canon was puur gebaseerd op factuurgegevens. Aangezien de meeste klanten driemaandelijks worden gefactureerd, betekende dit feitelijk dat honderden datapunten per jaar naar slechts vier punten werd teruggebracht. Het was bijna onmogelijk om de timing van het verbruik vast te stellen en het kon alleen worden toegespitst op het kwartaal waarin het plaatsvond, zonder rekening te houden met het feit dat voor de meeste installaties wekelijks informatie werd ontvangen.

Customer invoice data image with icons
Voor het eerst zijn we echt in staat om klantgedrag centraal te zetten, waardoor we alle manieren kunnen overwegen waarop we onze klanten kunnen helpen meer te bereiken van wat ze willen.

De Apteco oplossing

Canon neemt een licentie voor de Apteco Marketing Suite™ af via de door hen gekozen Apteco goedgekeurde reseller, Dun & Bradstreet, voor Business Solutions (B2B) gebruik.

Apteco FastStats

FastStats Geo

Verbeterde klantsegmentatie

Meer dan 200.000 klantaccounts (zowel verlopen als actueel) werden gekoppeld aan het Dun & Bradstreet universum en ingebouwd in Market Insight (FastStats®) om basis segmentatie karakteristieken te bieden. Er waren meer dan 400.000 printer contracten inbegrepen, die in de loop van de tijd een uniek inzicht gaven in wat klanten hadden geïnstalleerd en wat ze vervangen. Het meest complexe element was om meer dan 5 miljoen meterstanden van die printers over te nemen en vast te stellen welke klanten op welke tijdstippen printen. Dit vormde de basis voor op gedrag gebaseerde klantsegmentatie.

Door het gebruik van Market Insight / Apteco FastStats® in combinatie met de Dun & Bradstreet data, heeft Canon volledige klantsegmentatie bereikt. Het blijft ook de zichtbaarheid bieden die nodig is om een ​​klantgerichte aanpak vorm te geven, die uiteindelijk zal leiden tot een betere klantervaring op middellange termijn.

Resultaat

Bekijk enkele voorbeelden van hoe bedrijven momenteel profiteren van Apteco FastStats®.

Revolutionaire verkoopondersteuning

Revolutionaire verkoopondersteuning

3 miljoen adresseerbare markt gedefinieerd
Het hebben van een ‘herhaalbaar proces’ rond data analyse was een revolutie voor Canon. Om de verticals en schaal van de klant te begrijpen, en vervolgens te kunnen toewijzen aan het relevante verkoopteam in de CRM, heeft dit zowel nauwkeurigheid als schaalbaarheid geïntroduceerd. Waardoor de wetenschap wordt geboden om teams in het hele bedrijf te herstructureren om de nieuwe strategie te ondersteunen.

Classificeer gegevens nauwkeurig

Classificeer gegevens nauwkeurig

122.000 Salesforce records geclassificeerd
Door seizoensinvloeden per branche en organisatiegrootte te begrijpen, kan Canon alle soorten klanten beter van dienst zijn en de juiste middelen inzetten. De verkoopteams kunnen het systeem nu zowel gebruiken om het relevante bedrijf op te zoeken, de juiste divisie te vinden en hun trends in individueel gebruik te begrijpen.

Inzicht in klantbehoeften

Inzicht in klantbehoeften

198.000 klantrecords
Door het vermogen te ontsluiten om het meest waarschijnlijke gedrag te voorspellen, kan Canon op veel manieren garanderen dat aan de behoeften van de klant op het juiste moment wordt voldaan. Door diepgaande analyses kreeg Canon een beter inzicht in de behoeften van de klant en bouwde een segmentatiemodel voor een meer klantgestuurde benadering van de markt.

Het inzicht dat de Market Insight / FastStats® tool naar voren brengt, is baanbrekend voor ons. Voor de eerste keer zijn we echt in staat om klantgedrag centraal te zetten, waardoor we alle manieren kunnen overwegen waarop we onze klanten kunnen helpen meer te bereiken van wat ze willen. Aangezien dit zowel onze klanten als onszelf ten goede komt, is het een geweldig platform voor langdurige partnerschappen met klanten en moet het leiden tot steeds sterkere relaties.