"Ik wil weten wie mijn klanten zijn, hoe ze eruit zien en wat ze daarna willen kopen,
zodat ik effectiever met ze kan communiceren."

"Ik wil geen aanbiedingen naar mijn klanten sturen die ze waarschijnlijk nooit nodig zullen hebben."

Begrijpen van elke klant

Datagestuurde marketing gaat evenzeer over het voorspellen van toekomstige
gebeurtenissen als het rapporteren van eerdere activiteiten. Predictive analyses helpen de loyaliteit en frequentie te vergroten door de waarschijnlijkheid van toekomstige aankopen te analyseren. Het identificeert ook risicovolle klanten en gebieden met potentiële groei voor bedrijven.

Analytics intro image
Predictive modellen

Predictive modellen

Modellen worden gemaakt met behulp van statistische algoritmen om het
besluitvormingsproces op veel gebieden te ondersteunen, zoals het identificeren van churners of het bepalen van de waarschijnlijkheid van nieuwe productaankopen. Dit werkt het beste als je verschillende modellen berekend en met elkaar vergeleken hebt.

Kenmerken identificeren

Kenmerken identificeren

Met een profileringstool kunt u significante kenmerken van uw klanten identificeren. Pas snel een score toe in uw hele database en zie wie nauw aansluit op het profiel. Dit verbetert de targeting van elke marketingcampagne.

Profilering

Profilering

Het begrijpen van de kenmerken en behoeften van uw klanten leidt tot kennis over uw eigen sterke en zwakke punten in de markt. Profilering helpt u bij het analyseren van uw huidige klantenbestand en het ontdekken van nieuwe uitbreidingsmogelijkheden, waaruit u cross- en upselling strategieën kunt afleiden.

De Apteco Marketing Suite™ heeft ons in staat gesteld een duidelijker beeld te krijgen van onze klanten en weloverwogen marketingbeslissingen te nemen.

Ian Greenfield, Systems Administrator, Kirker Travel

Best next offer

Door de aankoopgeschiedenis van de klant te combineren met de productcombinaties die over het algemeen de voorkeur genieten (populariteit) en de neiging van de klant (tendentie), is het mogelijk om de wensen van klanten te identificeren voordat ze zich voordoen. Deze ´best next offer´ kan worden opgeslagen als een variabele voor elke klant en worden bijgewerkt om elke keer de meest recente suggesties weer te geven. Houd rekening met aanvullende aspecten zoals seizoensgebonden effecten, huidige voorraadniveaus en winstmarge.

Meer weten

Best next offer

Modelling en scoring

Klantmodellen kunnen worden gebruikt om de targeting in een aantal verschillende situaties te verbeteren. Het kan bijvoorbeeld voorspellen hoe waarschijnlijk het is dat een nieuwe klant een hoge lifetime value heeft, zodat ze speciale voorkeur en zeer op maat gemaakte marketingcommunicatie kunnen ontvangen. Of het kan aangeven welke klanten een risico zijn, zodat ze voor churning benaderd worden met een incentive.

Meer weten

Modelling scoring

Gerelateerde producten

Apteco Marketing Suite™ tools helpen uw doelgroepen te analyseren.

Apteco FastStats®

Apteco FastStats®

Transformeer digitale en offline databronnen in overzichtelijke visuals die een compleet klantbeeld laten zien. Analyseer zelf de grootste datasets en krijg meer inzicht in de effectiviteit en resultaten van campagnes.

Apteco PeopleStage™

Apteco PeopleStage™

Zet inzichten om in doelgerichte acties. Met onze software kunt u gepersonaliseerde marketingcampagnes creëren, managen en uitrollen over offline en online kanalen.

Apteco Marketing Suite integraties

Maak nu de overstap en werk met grote nauwkeurigheid en efficiëntie door de integratie van
de Apteco Marketing Suite met uw bestaande applicaties en tools.

Ervaar de Apteco Marketing Suite tijdens een persoonlijke demo.

Boek een demo