"Ik wil dat mijn klanten relevante communicatie ontvangen op basis van waar ze zich in de customer journey bevinden."

"Ik wil niet dat mijn klanten slecht getimede en irrelevante communicatie ontvangen."

Prioriteit van marketeers

De customer journey is volgens ons jaarlijkse Data Trends rapport de belangrijkste factor voor bijna 80% van de marketeers. Het laat zien dat klantgerichtheid de sleutel blijft tot marketingsucces. Maar voor relevante en tijdige marketingcampagnes hebben marketeers de tools nodig om te zien waar elke klant zich bevindt in de customer journey. En om direct over te gaan op activatie en engagement.

Priority marketers
Churn preventie

Churn preventie

Nieuwe klanten werven vraagt om een grotere investering dan bestaande klanten behouden, dus churn preventie is belangrijk. Analyse van meerdere variabelen kan de kans op churn voorspellen, zodat u passende maatregelen kunt nemen om de klant terug te winnen.

Contactmomenten

Contactmomenten

Klanten zoeken interactie met merken via verschillende kanalen en manieren. Door elke interactie een timestamp te geven, kunt u de customer journey vormgeven en daarmee waardevolle contactmomenten inplannen.

Sluit de deal

Sluit de deal

Als u het aankoopgedrag herkent en monitort, kunt u klanten sturen op het voltooien van de aankoop. De juiste boodschap op het juiste moment kan het verschil maken en bedank loyale klanten in uw communicatie.

We gebruikten Apteco FastStats® om de retentie van fans te voorspellen en als onderdeel van het wekelijkse prestatiebeheerproces rondom de aankoop van abonnementen. Met nog een paar dagen te gaan, zaten we 10.000 kaartjes van ons verkoopdoel af. Met Apteco FastStats ontdekten we dat de overgrote meerderheid van deze fans zouden overgaan op de aankoop van een abonnement, wat betekent dat de inzet van essentiële marketingactiviteiten zich vertaalden naar het gewenste resultaat.

Kyle Cockett, Insight Manager, Everton

Segment migraties

Klanten bewegen tussen verschillende segmenten en activeren daarmee katalysatoren voor een migratie. Segment migraties geven belangrijke aanwijzingen voor de optimalisatie van uw communicatie en bieden indicaties voor de meest relevante marketingcampagne - zoals terugwinnen, churn preventie en incentives.

Meer weten

Segment Migrations

Monitoren migraties

Het is cruciaal om te kijken naar migratietrends bij grote aantallen klanten. Wijst dit op veranderingen in marktomstandigheden, toegenomen concurrentie of seizoensgebonden koopgedrag? Door migraties te monitoren, kunt u grootschalige veranderingen analyseren, zien hoe lang klanten in verschillende segmenten blijven en heeft u inzicht in de customer journey.

Meer weten

Monitor migrations

Gerelateerde producten

Apteco Marketing Suite™ tools helpen uw doelgroepen te analyseren.

Apteco FastStats®

Apteco FastStats®

Transformeer digitale en offline databronnen in overzichtelijke visuals die een compleet klantbeeld laten zien. Analyseer zelf de grootste datasets en krijg meer inzicht in de effectiviteit en resultaten van campagnes.

Apteco PeopleStage™

Apteco PeopleStage™

Zet inzichten om in doelgerichte acties. Met onze software kunt u gepersonaliseerde marketingcampagnes creëren, managen en uitrollen over offline en online kanalen.

Apteco Marketing Suite integraties

Maak nu de overstap en werk met grote nauwkeurigheid en efficiëntie door de integratie van
de Apteco Marketing Suite met uw bestaande applicaties en tools.

Ervaar de Apteco Marketing Suite tijdens een persoonlijke demo.

Boek een demo