"Ik wil volledig geautomatiseerde, door gebeurtenissen geactiveerde campagnes die
tijd vrijmaken voor ander werk"
"Ik wil geen handmatige en tijdrovende campagnes."
Maximale resultaten met minimale inspanning
Automation is een belangrijk onderdeel van moderne marketing, vooral voor bedrijven met meerdere doelgroepen. Naast operationele efficiëntie pakt het de marketing complexiteit aan, zodat elke klant op het juiste moment gerichte communicatie ontvangt. Automation maakt ook multi-channel campagnes en merkconsistentie mogelijk, wat helpt om vertrouwen en loyaliteit te vergroten.
Vouchers, ook wel couponing genoemd, zijn een uiterst handig hulpmiddel om klanten waarde te bieden terwijl de frequentie en groei toenemen. Vouchers variëren van kortingen en stapelkortingen (1+1 gratis), tot online en mobiele coupons die kunnen worden ingewisseld via een smartphone.
De meeste prospects zijn nog niet klaar om klant te worden en te vaak contact opnemen kan averechts werken. Multi-stage lead-nurturing houdt rekening met de juiste timing, rekening houdend met consumentengedrag en de gemiddelde tijd die nodig is om een aankoop te doen.
Split-tests, ook bekend als A/B-tests, zijn een geweldige manier om te zien welke e-mail, onderwerpregel, landingspagina of banner de beste resultaten oplevert. Twee variaties worden gedeeld met een klein, maar belangrijk publiek en de best presterende versie wordt naar de rest van de groep gestuurd.
De snelheid en eenvoud van de Apteco marketing software hebben een belangrijke bijdrage geleverd aan de campagneplanning en campagneproductie van PDSA en we zijn verrast met de impact van het product op ons marketingteam.
Shaun Williams, Hoofd Marketing Services, PDSA
Event trigger
Waar eerdere campagnes misschien al maanden in de planning stonden, worden veel campagnes nu geïnitieerd door een trigger die een onmiddellijke impact heeft. Veel voorkomende triggers zijn gebaseerd op tijd, zoals de verjaardag of aankoopgeschiedenis van een klant; een interne trigger, zoals het bereiken van een bepaald aantal loyaliteitspunten; of een externe trigger, zoals het ontvangen van een pushnotificatie bij het betreden van een fysieke winkel.
Focus op real-time
Maak gebruik van de inzichten uit klantgedrag. Datadriven marketing draait immers om het tonen van de juiste boodschap op het juiste moment. Automatiseer campagnes voor online winkelwagentjes zodat een voucher de klant herinnert aan het product of gebruik locatiegebaseerde marketing voor directe pushmeldingen op smartphones.
Gerelateerde producten
Apteco marketing software tools helpen uw doelgroepen te analyseren.

Apteco FastStats®
Transformeer digitale en offline databronnen in overzichtelijke visuals die een compleet klantbeeld laten zien. Analyseer zelf de grootste datasets en krijg meer inzicht in de effectiviteit en resultaten van campagnes.

Apteco PeopleStage™
Zet inzichten om in doelgerichte acties. Met onze software kunt u gepersonaliseerde marketingcampagnes creëren, managen en uitrollen over offline en online kanalen.
Wij werken gemakkelijk samen met anderen
Door Apteco software te integreren met uw bestaande martech-stack en ESP, creërt u één versie van de waarheid. U beschikt zo over betrouwbaardere inzichten voor efficiënte campagnes.