"Ik wil volledig geautomatiseerde, door gebeurtenissen geactiveerde campagnes die
tijd vrijmaken voor ander werk"

"Ik wil geen handmatige en tijdrovende campagnes."

Geef je marketinginspanningen een boost

Campagne automatisering is een belangrijk onderdeel van moderne marketing. Het is niet langer een ‘nice-to-have’, het is een must-have geworden voor iedere succesvolle organisatie. Het maakt complexe marketingcampagnes mogelijk naast operationele efficiëntie, waardoor elke klant op het perfecte moment zorgvuldig afgestemde communicatie ontvangt. Campagne automatisering stroomlijnt processen, zodat je op grote schaal via meerdere kanalen met jouw klanten kunt communiceren, opdat ze loyaal en betrokken blijven. En dat niet alleen, het stimuleert hen ook om vaker bij jou te kopen.

Automation intro image
Verhoog de aankoopfrequentie
Verhoog de aankoopfrequentie

Kortingscodes en vouchers zijn handige tools om je klanten een extraatje te bieden en tegelijkertijd de aankoopfrequentie te verhogen. Zet ze in binnen je marketing campagnes. Denk bijvoorbeeld aan kortingen, gebundelde kortingscodes (zoals '1 plus 1 gratis'), of online en mobiele vouchers die klanten met hun smartphone kunnen inwisselen.

Betere lead nurturing
Betere lead nurturing

Klanten hebben gemiddeld zo'n zeven 'touchpoints' nodig voordat ze bij je kopen. Te vaak contact opnemen kan irritant zijn. Multi-stage lead nurturing houdt hier rekening mee. Met slimme timing, gebaseerd op klantgedrag en gemiddelde duur van het aankoopproces, leg je op het juiste moment contact met je leads.

Doe split-run testen
Doe split-run testen

Split-run testen, ook wel bekend als A/B-testen, zijn een waardevolle methodiek om te bepalen welke e-mail, onderwerpregel, landingspagina of banner het beste presteert. Door twee varianten te presenteren aan een kleine, maar representatieve groep ontvangers, kan de variant met de beste resultaten vervolgens worden ingezet voor de rest van de doelgroep.

Creëer merkbekendheid
Creëer merkbekendheid

Campagne automatisering is een krachtige tool om je merkbekendheid te vergroten. Geautomatiseerde campagnes zorgen ervoor dat je jouw klanten op de juiste momenten kunt bereiken met relevante content, afgestemd op wie ze zijn en in welke fase van de customer journey ze zich bevinden. Zo houd je jouw merk, jouw waarden en jouw boodschap top-of-mind bij je klanten.

Verhoog je conversie
Verhoog je conversie

E-mailmarketing automatisering is een effectieve manier om je conversie te verhogen zonder dat je er zelf veel tijd in hoeft te steken. Met geautomatiseerde campagnes kun je direct reageren op klantinteracties. Denk bijvoorbeeld aan een klant die iets in de winkelwagen laat liggen: de ideale kans om de verkoop alsnog te redden!

Optimaliseer je klantretentie
Optimaliseer je klantretentie

Automatisering kan klantbehoud verbeteren door bijvoorbeeld feedback te vragen aan klanten. Stuur automatisch enquêtes nadat ze hun bestelling hebben ontvangen. Zo leer je meer over hun ervaring en hoe ze jouw service vonden. Met die informatie kun je dan je bedrijfsprocessen aanpassen en je klantbehoud verder optimaliseren.

Boost je e-mailmarketing met Apteco

Test en leer om je e-mails te optimaliseren

Ontwerp, automatiseer en verstuur direct vanuit Apteco's marketingplatform responsieve, hypergepersonaliseerde e-mails.

Trigger je campagnes op het juiste moment

De tijd van lineaire marketingcampagnes die je zes maanden van tevoren plant is voorbij. De customer journey is tegenwoordig veel meer afhankelijk van events. Klanten worden via push- en pull-kanalen beïnvloed. En de complexiteit om alle klantinteracties over meerdere kanalen op basis van event triggers te beheren, kan alleen met behulp van analyse- en automatiseringstools.

Een voorbeeld: als iemand iets in de winkelwagen laat liggen op je website kan dat de trigger zijn voor een om een multi-step campagne te starten. Deze campagne herinnert de klant eraan om de bestelling af te ronden. Of denk aan een verjaardag, klant jubileum of het behalen van een bepaald aantal loyaliteitspunten. Dit soort gebeurtenissen kunnen allemaal een trigger zijn voor een speciale aanbieding.

Automation

Neem het heft in handen

Als marketeer wil je proactief actie ondernemen zodra klanten een trigger activeren. Immers, de juiste boodschap op het juiste moment sturen, dát is de gouden regel van datagedreven marketing. Of het nu gaat om interne of externe gebeurtenissen, of het verstrijken van een bepaalde tijd, met campagne automatisering kun je op elk moment een campagne starten. En die communicatie verloopt tegenwoordig steeds vaker in real-time.

Met campagne automatisering hoef je niet langer handmatig data te analyseren of trends in de gaten te houden om relevante berichten op het juiste moment te sturen. Dat scheelt je veel tijd en voorkomt dat je achterop raakt bij de concurrentie. Zou je dit handmatig moeten doen, dan ben je al snel te laat.

Automation
De snelheid en eenvoud van de Apteco marketing software hebben een belangrijke bijdrage geleverd aan de campagneplanning en campagneproductie van PDSA en we zijn verrast met de impact van het product op ons marketingteam.

Shaun Williams, Hoofd Marketing Services, PDSA

Wat is campagne automatisering?

Campagne-automatisering is het gebruik van een omni-channel softwareplatform om een verscheidenheid aan gerelateerde marketinginitiatieven te consolideren, creëren en automatiseren. Het omvat analyse van klantgegevens en complexe targetingregels en geeft bedrijven de mogelijkheid om het end-to-end campagneproces volledig te automatiseren, zowel online als offline.

Wat zijn de voordelen van campagne automatisering?

Campagne automatisering heeft een groot aantal voordelen (waarvan we er een aantal hierboven hebben besproken). Kortom, het is absoluut iets waar je mee aan de slag moet gaan. Als je dat nog niet doet, verspeel je mogelijk kostbare tijd, geld en middelen.

De belangrijkste voordelen zijn:

  • Campagne automatisering helpt marketeers om tijd vrij te maken door handmatige en tijdrovende taken die gepaard gaan met het managen van niet-geïntegreerde marketingprocessen te automatiseren. Zodat ze zich kunnen concentreren op het optimaliseren van de andere marketingactviteiten
  • Efficiëntere en effectievere marketingcampagnes waarbij veel verschillende databronnen worden gebruikt om targetingbeslissingen te onderbouwen
  • Campagne automatisering vereenvoudigt je taken en workflows, waardoor je kostbare tijd bespaart
  • Het elimineert de noodzaak van handmatige, repetitieve campagnetaken en ondersteuning van IT
  • Campagne automatisering maakt uw marketingactiviteiten effectiever, het helpt je personalisatie op grote schaal te realiseren, waardoor de klantervaring op elk contactpunt wordt verbeterd
  • Het maakt gebruik van transactiedata, gedrag en voorspellende analyses, zodat de juiste klant de juiste boodschap ontvangt, via de juiste kanalen, op het juiste moment
Hoe kan campagne automatisering mij helpen?

De mogelijkheden voor campagne automatisering zijn eindeloos.Je kunt verschillende kanalen in campagnes gebruiken en verschillende fases in je campagnes definiëren afhankelijk van het doel dat je wilt bereiken. Voorbeelden van doelen die je kunt stellen zijn:

  • Merkbekendheid vergroten
  • Nurtureren van leads
  • Verbeteren van open rates
  • Verbeteren van click rates
  • Minder verlaten winkelwagentjes
  • Meer up-sell en cross-sell opportunities
  • Hogere klantbetrokkenheid
Hoe kan Apteco me helpen?

Met Apteco state-of-the-art functionaliteit is het nog nooit zo eenvoudig geweest om multi-channel, multi-stage, getriggerde marketingboodschappen en gepersonaliseerde campagnes te creëren, managen en automatiseren, waardoor je de meeste kans op succes hebt.

Gerelateerde producten

Apteco marketing software tools helpen uw doelgroepen te analyseren.

Apteco Orbit™

Apteco Orbit™

Deel snel en eenvoudig belangrijke data met interne stakeholders. Zij ontvangen de gevraagde informatie in een gebruiksvriendelijk online format.

Apteco FastStats®

Apteco FastStats®

Transformeer digitale en offline databronnen in overzichtelijke visuals die een compleet klantbeeld laten zien. Analyseer zelf de grootste datasets en krijg meer inzicht in de effectiviteit en resultaten van campagnes.

Apteco PeopleStage™

Apteco PeopleStage™

Zet inzichten om in doelgerichte acties. Met onze software kunt u gepersonaliseerde marketingcampagnes creëren, managen en uitrollen over offline en online kanalen.

Wij werken gemakkelijk samen met anderen

Door Apteco software te integreren met uw bestaande martech-stack en ESP, creërt u één versie van de waarheid. U beschikt zo over betrouwbaardere inzichten voor efficiënte campagnes.

Ervaar de kracht van Apteco software met een persoonlijke demo.