Verhoog de sales resultaten

Waarschijnlijk verzamelt uw bedrijf elke dag data van klanttransacties. Waarom niet de kracht van die transactiedata benutten om meer herhaalbezoeken te genereren en de verkoop te verhogen? Data die bijvoorbeeld is verzameld van klanten van het loyaliteits- of beloningsprogramma, kunnen worden gebruikt om verdere aankopen te stimuleren door middel van gerichte promoties.

Charts representing data collected from mail order customers
Individueel beeld van de klant

Individueel beeld van de klant

Ontwikkel een beter beeld van uw klanten op basis van de activiteiten op alle kanalen en track de individuele waarde in de loop van de tijd. Met Apteco kunt u belangrijke gedragsgroepen identificeren en segmenteren. Verdere inzichten uit uw data kunnen u helpen te leren wat een klant motiveert om te kopen, en vervolgens een best next offer te tonen om de kans op
een aankoop te vergroten.

Optimaliseer de klantervaring

Optimaliseer de klantervaring

Verbeter de klantervaring die u aanbiedt door deze aan te passen aan de voorkeuren van elk individu. Met Apteco kunt u specifieke online en transactionele activiteiten volgen en evalueren om regelmatige gedragspatronen te identificeren. Op basis van inzichten uit die data kunt u voor elke klant een optimale beleving leveren.

Voer slimmere marketingcampagnes uit

Voer slimmere marketingcampagnes uit

Met Apteco kunt u aanbiedingen afstemmen op elke klant, zodat ze een aanvulling vormen op andere artikelen die ze recentelijk hebben gekocht. U kunt ook A/B tests toepassen om uw campagnetactieken te meten en te herhalen. En dat is nog maar het begin van wat u kunt doen op basis van inzichten uit uw data.

Alleen al in de eerste zes maanden overtroffen de resultaten de verwachtingen ruimschoots. 60% verlaging van marketingkosten naar deze kopers, 10% besparing in het totale catalogusbudget van Lands´ End UK en een verhoogde bijdrage van 23% van deze online klanten.

Lands’ End

Werk efficiënter

Het gebruik van post- en verzendservices om uw bedrijf te runnen, maakt het niet
automatisch gemakkelijk om een ​​goede ROI te behalen. Het is nog steeds logisch om processen waar mogelijk te optimaliseren. Met Apteco kunt u bijvoorbeeld de budgetkosten van de catalogus verlagen door u te richten op degenen die sneller reageren. U kunt uw kosten ook stroomlijnen door te bepalen welke prospects de volledige gedrukte catalogus ontvangen versus een versie waarin de hoogtepunten worden getoond. Ten slotte kan uw postorderbedrijf de efficiëntie verhogen en materialen besparen door items uit twee verschillende delen van het bedrijf te combineren in een postpakket.

Meer weten

Analysing orders report example

Versterk de customer journey

Evalueer data van hoe klanten uw catalogi en website gebruiken om de effectiviteit van elk contactmoment tijdens de customer journey beter te begrijpen. U kunt bijvoorbeeld gebruikmaken van het gedrag van online winkelwagentjes en transactiegegevens om een ​​betere intelligentie op te bouwen over recency / frequency / value (RFV), die u helpt de volgende campagne te optimaliseren.

Meer weten

customer engagement journey visualisation

Gerelateerde producten

Apteco Marketing Suite™ tools helpen uw doelgroepen te analyseren.

Apteco FastStats®

Apteco FastStats®

Transformeer digitale en offline databronnen in overzichtelijke visuals die een compleet klantbeeld laten zien. Analyseer zelf de grootste datasets en krijg meer inzicht in de effectiviteit en resultaten van campagnes.

Apteco PeopleStage™

Apteco PeopleStage™

Zet inzichten om in doelgerichte acties. Met onze software kunt u gepersonaliseerde marketingcampagnes creëren, managen en uitrollen over offline en online kanalen.

Apteco Marketing Suite integraties

Maak nu de overstap en werk met grote nauwkeurigheid en efficiëntie door de integratie van
de Apteco Marketing Suite met uw bestaande applicaties en tools.

Ervaar de Apteco Marketing Suite tijdens een persoonlijke demo.

Boek een demo