"Ik wil persona´s van verschillende klantengroepen opbouwen zodat ik campagnes
kan afstemmen op de juiste berichten en relevante promoties."

"Ik wil niet al mijn klanten hetzelfde behandelen."

Waarom dezelfde ervaring bieden aan verschillende klanten?

Irrelevante marketingboodschappen zijn een zekere manier om klanten naar uw
concurrenten te sturen. Daarom is klantsegmentatie zo belangrijk, zodat u elke klant op het juiste moment en via het juiste kanaal de juiste boodschap kunt tonen. En met zoveel manieren om uw doelgroep te segmenteren, zijn er grenzeloze manieren om verschillende persona´s te identificeren en gerichte campagnes te maken.

Segmentation Intro Image
Socio-demografisch

Socio-demografisch

Stel uw campagne zorgvuldig samen om klanten te segmenteren op basis van een aantal factoren, zoals leeftijd, geslacht, inkomen, opleiding en gezin. Dit zorgt ervoor dat elk segment relevante communicatie ontvangt.

Psychografisch

Psychografisch

Levensstijlen kunnen van grote invloed zijn op welke marketingcommunicatie u uitstuurt naar uw doelgroep. Analyse van de vrijetijdsactiviteiten en sociale of persoonlijke kenmerken kan u helpen de prestaties van uw campagnes te maximaliseren.

Behaviour-based

Behaviour-based

Koopgedrag is een veel voorkomende segmentatie voor marketeers, vooral rond de recentheid, frequentie en monetary value (RFM) van aankopen. Hierdoor kunt u de inhoud op afstemmen en de loyaliteit of de kans op een transactie vergroten.

Door het gebruik van Market Insight/Apteco FastStats in combinatie met de D&B data, heeft Canon volledige klantensegmentatie bereikt. En het blijft de zichtbaarheid bieden die nodig is om een ​​klantgerichte benadering vorm te geven, wat uiteindelijk zal leiden tot een betere klantervaring op middellange termijn.

John Marks, B2B Strategy Manager, Canon

Geomarketing

De geografische locatie kan de voorkeuren van klanten aanzienlijk beïnvloeden en mensen uit hetzelfde gebied vertonen vaak vergelijkbaar koopgedrag. Geomarketing gebruikt ruimtelijke informatie, zoals postcode of breedtegraad/lengtegraad, en koppelt deze aan actuele en potentiële verkoopgegevens. Dit stelt marketeers in staat om een ​​frisse kijk te krijgen op gebieden in termen van marktpenetratie en koop potentieel.

Meer weten

Geomarketing

Clusteranalyse

Wilt u uw klanten segmenteren, maar weet u niet hoe? Clusteranalyse zoekt naar patronen in de gegevens, brengt verbanden tot stand en vormt homogene groepen of ‘clusters’. U kunt bijvoorbeeld recentheid/frequentie en betrokkenheid gebruiken als segmentatiebasis, die een reeks clusters biedt op basis van gemeenschappelijke verbindingen. Hierdoor kunt u relevante berichten afleveren, afgestemd op elk segment en zo de prestaties van uw campagne verbeteren.

Meer weten

Cluster Analysis

Gerelateerde producten

Apteco Marketing Suite™ tools helpen uw doelgroepen te analyseren.

Apteco FastStats®

Apteco FastStats®

Transformeer digitale en offline databronnen in overzichtelijke visuals die een compleet klantbeeld laten zien. Analyseer zelf de grootste datasets en krijg meer inzicht in de effectiviteit en resultaten van campagnes.

Apteco PeopleStage™

Apteco PeopleStage™

Zet inzichten om in doelgerichte acties. Met onze software kunt u gepersonaliseerde marketingcampagnes creëren, managen en uitrollen over offline en online kanalen.

Apteco Marketing Suite integraties

Maak nu de overstap en werk met grote nauwkeurigheid en efficiëntie door de integratie van
de Apteco Marketing Suite met uw bestaande applicaties en tools.

Ervaar de Apteco Marketing Suite tijdens een persoonlijke demo.

Boek een demo