Achtergrond

Klant Everton FC | Partner Euler | Industrie Leisure | Doelstelling Win de harten van zijn fans om te zorgen voor een vol stadion in Goodison Park

Uitdaging

De club wilde in de best mogelijke positie verkeren om elk abonnement voor de campagne 2017/2018 te verkopen. Om dit te doen, moest Everton FC eerst zijn supportersgroepen en de retentierisico's van de seizoenkaarthouder (Season Ticket Holder - STH) identificeren. 

Onderzoek naar churn

Na het creëren van een single customer view van hun STH's met behulp van FastStats®, bereikte Everton FC een verbeterd niveau van inzicht en rapportagemogelijkheden die nog nooit eerder bij de Club waren gezien. Met hun op maat gemaakte en brede gebruik van de Apteco FastStats® softwaretools, voerden ze ook een gedetailleerde analyse uit van het churn risico. Dit omvatte het onderzoeken van retentieniveaus in voorgaande seizoenen aan de hand van een groot aantal factoren, waaronder de nabijheid van het stadion, ambtsperiode, ticketklasse, zitplaats in het stadion en aankoopdatum.

Season ticket holders

Gepersonaliseerde marketing

Het platform stelde Everton FC ook in staat hun fans te begrijpen en op te delen in attitude groepen. Dit maakte personalisatie mogelijk van marketing efforts die waren ontworpen om een ​​beroep te doen op de attitudes en het gedrag van elk fansegment, wat de open- en conversieratio's verhoogde. De data intelligence die is afgeleid van het gebruik van FastStats® door de Club, heeft ook geleid tot de introductie van nieuwe prijsmodellen om jongere fans te behouden.

Voor FastStats® was de kennis van Everton over STH's beperkt, aangezien er geen indicatie van een risicofactor was. Hoe waarschijnlijk het was dat een STH zou vernieuwen (of niet) en de drijvende invloeden achter aankoopbeslissingen waren relatief onbekend.

Fan Segments
De Apteco Marketing Suite™ was ongelooflijk handig. Met een paar dagen te gaan, hadden we 10.000 tickets om te verkopen om het doel te bereiken, maar we wisten dat de meeste van deze fans een laag risico hadden, wat betekent dat essentiële marketingmiddelen niet onnodig werden gebruikt.

De Apteco oplossing

Het insight team deed een beroep op Apteco partner en toonaangevende data solutions specialist Qbase om hun implementatie van FastStats® te ondersteunen.

Optimaal inzicht

In nauwe samenwerking met Qbase heeft de data scientist van Everton FC krachtige toepassingen ontwikkeld voor de Apteco Marketing Suite™. Door gebruik te maken van de Apteco Marketing Suite™, kreeg Everton toegang tot een verbeterd niveau van inzicht en produceerde een risicoanalyse waarin de uitdagingen voor het behoud van fans werden benadrukt, waaronder hoge churn percentages onder nieuwe seizoenkaarthouders, late kopers (die mogelijk een lagere betrokkenheid bij de club aantonen) en jongere supporters die naar een hogere prijs categorie verhuisden.

Apteco FastStats® werd gebruikt om in een groot aantal statistieken te duiken, met resultaten die de club nog nooit eerder had gezien. Met het inzicht dat Everton heeft opgedaan door het gebruik van de Apteco Marketing Suite™, werd een recordbrekende marketingcampagne voor retentie uitgevoerd.

Resultaat

Bekijk enkele voorbeelden van hoe bedrijven momenteel profiteren van de Apteco Marketing Suite™.

Erhöhung der Bindung von jüngeren Fans
Erhöhung der Bindung von jüngeren Fans

Erhöhung der Kundenbindung um 16%
Basierend auf Risikofaktoren und Segmentierungsdaten, wurden Marketing Aktivitäten durchgeführt, die das Abwanderungsrisiko reduzieren.

Verlängerungen von Fans mit hohem Risiko
Verlängerungen von Fans mit hohem Risiko

85% der Fans mit einem hohen Risiko erneuerten ihre Dauerkarte
Parallel zur Verlängerungskampagne führte der Club eine Initiative durch, um das Interesse an neuen Dauerkarten für die Saison 2017/18 zu wecken. Mit den Erkenntnissen aus der Apteco Marketing Suite wurden Kommunikationen an Fans ausgesteuert, die die Zahl der Personen, die eine Dauerkarte kaufen wollten, um 12.500 erhöhte.

Zusätzlicher Umsatz durch personalisiertes Marketing
Zusätzlicher Umsatz durch personalisiertes Marketing

300.000 GBP Umsatzwachstum
Die durch die Segmentierung gewonnenen Informationen ermöglichten es, personalisierte Nachrichten zu versenden, die zu den Merkmalen und Verhaltensweisen der verschiedenen Fan-Gruppen von Everton passten. Dadurch stiegen die Öffnungs- und Konversionsraten.

Rekord-Kundenbindungsraten
Rekord-Kundenbindungsraten

94% Kundenbindung – ein Rekord
Mit den Erkenntnissen, die Everton durch den Einsatz der Apteco Marketing Suite sammelte, konnte eine rekordverdächtige Marketing Kampagne zur Kundenbindung für die Inhaber von Saisonkarten 2017/2018 durchgeführt werden.

De Apteco Marketing Suite™ is niet alleen een cruciaal onderdeel van onze inzicht analyses, maar ook een drijvende kracht achter gepersonaliseerde communicatie en ondersteunt het doel van de Club om voor de komende generaties "The People’s Club" te zijn.