Achtergrond

Klant Health Education England | Partner Paragon DCX | Industrie Gezondheidszorg | Doelstelling Het anders met data omgaan en de communicatie radicaal verbeteren om te helpen bij het werven van de volgende lichting gezondheidshelden

De NHS behandelt iedere 36 uur meer dan 1 miljoen patiënten. Het is daarom van cruciaal belang voor de NHS om zorgmedewerkers te behouden en nieuwe te werven. Health Education England (HEE) maakt deel uit van de NHS en werkt samen met partners bij het plannen, werven, opleiden en trainen van zorgmedewerkers. HEE bestaat om slechts één reden: te helpen bij het verbeteren van de gezondheids- en zorgdiensten en daarmee de kwaliteit van leven voor de bevolking van Engeland. Dit doet ze door ervoor te zorgen dat de zorgmedewerkers van vandaag en morgen over de juiste vaardigheden, waarden en gedrag beschikken en in de juiste aantallen op het juiste moment en op de juiste plaats aanwezig zijn.

De doelstelling van HEE is het leveren en hervormen van onderwijs om de best mogelijke toekomstige zorgmedewerkers op te leiden. Dit wil ze doen door het huidige personeelsbestand bij te scholen om aan de gezondheids- en zorgbehoeften van morgen te voldoen en de kwaliteit van hun onderwijs- en opleidingssysteem te waarborgen.

De uitdaging

Het datamanagementproces van HEE bestond uit het ontvangen van data uit een reeks van verschillende, los van elkaar staande bronnen in verschillende formats. De rapporten hadden de vorm van lineaire Excel-spreadsheets. Marketingdata voor communicatie werd geleverd via een SQL-script van vaak vele regels code die moeilijk op tijd door het QA-proces te loodsen was.

The impact of Apteco software on Health Education England

Bekijk het volledige klantenverhaal

Bekijk onze video over de volledige impact van de Apteco software op Health Education England, gepresenteerd door Darren Aldrich van Health Education England en Josh Hind van Paragon DCX.

HEE and DCX video

De Apteco-oplossing

Met zo'n belangrijke rol in de gezondheidszorg nam Health Education England DCX in de arm om hen te helpen bij de transformatie van hun databeheer en het verbeteren van hun communicatie. Samen hebben ze een reeks e-mailcampagnes en programma’s ontwikkeld voor een breed scala aan functies en cursussen. Deze richten zicht niet alleen op verpleegkundigen, maar ook op gespecialiseerde functies zoals paramedicus of fysiotherapeut. Er zijn zelfs campagnes die voormalig NHS-personeel aanmoedigen om terug te keren na een loopbaanonderbreking. Dit betekent dat data vanuit een reeks van verschillende bronnen moet worden verwerkt en geanalyseerd.

HEE maakt nu gebruik van Apteco Orbit-dashboards om een potentiële doelgroepen voor marketingcampagnes te begrijpen en selecteren, daarnaast geeft het snel toegang tot rapporten van eerdere campagnes. De migratie van campagnes naar Apteco PeopleStage heeft de organisatie enorm veel manuren bespaard bij het ontwikkelen van campagnejourneys. HEE heeft nu ook al hun cursus- en loopbaaninteressedata opgenomen in de Apteco-software. Door al deze informatie te combineren in één klantbeeld kan het marketingteam snel data analyseren en campagnes opzetten op basis van aanmeldingsvoorkeuren en interessegebieden voor een doelgroep.

HEE heeft een op maat gemaakte single customer view (SCV) gebouwd waarin alle marketingdata wordt verzameld, opgeslagen en onderhouden. Hierin is data in verschillende formaten uit verschillende systemen samengevoegd gebruikmakend van verschillende methodes. Dankzij de SCV kon HEE zijn geregistreerde gebruikers beter begrijpen en gericht e-mails versturen om en gebruikers te informeren over de voor hen relevante opleidingen. HEE heeft gebruik gemaakt van een reeks Apteco Orbit-dashboards om registratiedata op een meer visuele, toegankelijke en begrijpelijke manier weer te geven.

Met Apteco PeopleStage kon HEE de tijd die nodig was om een volledige journey van begin tot einde te bouwen, drastisch verminderen. De software biedt het bedrijf enorm veel flexibiliteit als het gaat om het aanpassen van bestaande journeys, en dit heeft de tijd - en kosten - voor het hergebruiken of bijwerken van bestaande campagnes sterk verminderd.

Het team splitste de meer complexe journeys met meerdere regels en vertakkingen zodat gebruikers de verschillende routes zo snel mogelijk kunnen monitoren. Dit heeft ertoe geleid dat veranderingen en verbeteringen sneller en gemakkelijker geïdentificeerd kunnen worden. Door op deze gedetailleerde manier te rapporteren is het plannen van toekomstige campagnes eenvoudiger geworden.

De software van Apteco heeft HEE veel voordelen opgeleverd. We hebben de doorlooptijd van complexe gebruikersjourneys zien afnemen, wat een besparing voor de belastingbetaler betekent. Het grootste voordeel is wellicht de toegang tot realtimedata, waardoor we onmiddellijk kunnen reageren op verzoeken om data van stakeholders en strategischer kunnen nadenken over toekomstige campagnes.

Darren Aldrich, Head of Communications, NHS Health Careers

Darren Aldrich, Head of Communications, NHS Health Careers

De impact van Apteco op Health Education England

DCX heeft Health Education England geholpen bij hun digitale transformatie en om hun manier van communiceren radicaal te verbeteren, zodat ze de volgende lichting gezondheidshelden kunnen blijven rekruteren - allemaal met behulp van de software van Apteco. Naast een nieuwe Single Customer View beschikt HEE nu ook over waardevolle dashboards om de potentiële doelgroepen voor marketingcampagnes te begrijpen en te segmenteren. Tegelijkertijd hebben ze nu snel toegang tot rapportage van eerdere campagnes. Het migreren van de marketingcampagnes naar PeopleStage heeft HEE een enorm aantal manuren bespaard bij het ontwikkelen van elke campagne.

Snellere rapportagemogelijkheden
Snellere rapportagemogelijkheden

Efficiëntere processen en het sneller opstellen van rapporten ter ondersteuning van de besluitvorming.

Verbetering van dataefficiëntie
Verbetering van dataefficiëntie

Vermindering van databaselatentie met 86% en vermindering van tijd en kosten voor het ontwikkelen van rapportages met 90%.

Commerciële- en werkdrukverbetering
Commerciële- en werkdrukverbetering

Een enorme besparing in tijd die nodig is om een volledig klantcommunicatietraject op te bouwen waardoor de inspanning en kosten voor de ontwikkeling van campagnes tot wel 33% zijn verminderd.

Relevante communicatie
Relevante communicatie

Succesvolle opzetten van zeer gerichte e-mailcommunicatie en wervingscampagnes om de ontvangers tot actie aan te zetten.

We zijn ontzettend trots op om samen te werken met HEE om de werkgelegenheid binnen de NHS te behouden en te stimuleren. Nieuwe technologische ontwikkelingen zullen een tastbare, real-life impact hebben op de gewone mensen. Dankzij Apteco heeft HEE een beter zicht op hun data, verhoogde efficiëntie en hebben ze kunnen besparen op kosten.

Josh Hind, Account Director, Paragon DCX

Josh Hind, Account Director, Paragon DCX