Achtergrond

Klant NEC | Partner CACI | Industrie Leisure | Doelstelling Implementeren van sterkere, meer gepersonaliseerde CRM activiteiten

Uitdaging

De NEC Group verwelkomt meer dan vier miljoen bezoekers op zijn locaties en organiseert jaarlijks meer dan 900 evenementen. Sinds de opening van de NEC in 1976, heeft de NEC Group een voortrekkersrol gespeeld in de live evenementenindustrie, met een passie voor uitmuntende evenementen. Hun mensen en merken verbinden elk onderdeel van de live ervaring via locaties, inhoud, diensten en data - en door gebruik te maken van hun uitgebreide portfolio helpt de NEC-groep organisatoren om het perfecte evenement te creëren.

NEC Group website image

Binnen het portfolio bevinden zich drie spraakmakende en consumentgerichte merken:

  • The Ticket Factory
  • Genting Arena
  • Arena Birmingham

Aandacht voor single customer view

Door jaarlijks meer dan 150 evenementen in beide arena's te organiseren, moet de NEC Group zich concentreren op het voldoen aan de eisen van hun evenement promotors en ervoor zorgen dat tickets tijdig uitverkocht zijn. Het vorige systeem van de NEC Group was zeer restrictief in het creëren van geautomatiseerde campagnes met meerdere fasen en een single customer view kon niet worden verkregen om hun CRM strategie te ondersteunen.

NEC Group brand portfolio flywheel
We hebben eindelijk ons ​​doel kunnen bereiken: gepersonaliseerde communicatie verzenden en er tegelijkertijd voor zorgen dat de juiste klanten op het juiste moment op de hoogte worden gebracht van evenementen.

De Apteco oplossing

De NEC Group neemt een licentie voor de Apteco Marketing Suite™ af via de door hen gekozen Apteco goedgekeurde partner CACI. Bovenop de single customer view (SCV), ontwikkeld en gehost door CACI, vormen Apteco FastStats® en Apteco PeopleStage™ de kern van de CRM-strategie en marketingcommunicatie activiteiten van de NEC Group.

Apteco FastStats® en Apteco PeopleStage™ ondersteunden de CRM doelstellingen voor de NEC Group door samen te werken met evenement promotors om inzicht te geven in complexe klanttrajecten om relevante, tijdige en gepersonaliseerde communicatie te implementeren die extra inkomsten opleverde, door sneller meer tickets te verkopen.

Het robuuste en duurzame platform zorgt ervoor dat e-mailcommunicatie slimmer, actueler en gerichter is, wat op zijn beurt resulteert in een grotere betrokkenheid. De mogelijkheid om gecompliceerde customer journeys die in de uitverkoop komen te automatiseren, is ook toegenomen.

Resultaat

Bekijk enkele voorbeelden van hoe bedrijven momenteel profiteren van de Apteco Marketing Suite™.

Verbeterde e-mail open rates
Verbeterde e-mail open rates

Gemiddelde open rates gestegen van 27% naar 48%
De single customer view die werd ontworpen en gehost door de partner van de NEC Group CACI, werd geïntegreerd met de Apteco Marketing Suite™ en hun e-mail service provider, wat betekende dat alle klantinteracties met de NEC Group konden worden opgenomen en dit leverde zeer gerichte prospect selecties op met behulp van gegevens gehouden in Apteco FastStats®.

Productontwikkeling
Productontwikkeling

Extra inkomsten van £350.000 gegenereerd
Het meest efficiënte aspect van het gebruik van Apteco FastStats® voor de NEC Group was de mogelijkheid om elke klant in de database te scoren met een kans om te kopen, voor de Top 30 evenementen die te koop zijn in een specifieke week met weinig of geen moeite na de eerste set-up. Analyseren van eerdere ticket kopers en kijken welke klantsegmenten het beste bij dit evenement passen.

Extra tourdata
Extra tourdata

Extra tourdata geboekt
Positieve feedback van promotors heeft geresulteerd in extra tourdata voor Take That, The Killers, Lady Gaga en Neil Diamond.

Tijdsbesparing
Tijdsbesparing

15% tijd voor CRM team vrijgemaakt
Geautomatiseerde trajecten hebben ongeveer 15% tijd van het CRM team vrijgemaakt om zich meer te concentreren op analyse en campagne evaluatie.

Door de Apteco Marketing Suite™ te gebruiken, hebben we een punt in onze marketingstrategie bereikt dat voorheen niet gerealiseerd kon worden. We zijn slimmer in onze contactstrategie en door het ontwikkelen van trajecten hebben de data teams meer tijd om campagne analyses uit te voeren, waardoor ze selecties kunnen verfijnen door middel van betere targeting en evaluatie.