"Ik wil graag weloverwogen beslissingen nemen op basis van inzichten uit mijn data."

"Ik wil er niet vanuit gaan dat ik al alles weet over mijn klanten."

Klantprofielen begrijpen

Soms weet u van tevoren welk type klant of prospect u wilt aanspreken, bijvoorbeeld op basis van de fysieke locatie, voorgaande aankopen of de loyaliteit over een bepaalde periode. Op andere momenten gebruik u mogelijk visualisaties om data trends te identificeren voor directe actie. Hoe dan ook - u moet de specifieke klantprofielen definiëren en analyseren om voor een succesvolle campagne.

Targeting analysis image
Vaste klanten

Vaste klanten

Ontdek meer infomatie over de datum van de laatste aankoop van een klant, de waarde en de frequentie van de aankopen, zodat u de belangrijkste klanten kunt identificeren.

Sentiment analyse

Sentiment analyse

Monitor continu en via verschillende kanalen wat er over uw merk wordt gedeeld. Doe onderzoek op sociale media en branchespecifieke fora en reageer waar nodig.

Geoanalyse

Geoanalyse

Verbeter de relevantie van uw marketingberichten door klantdata te combineren met geo-informatie. Hiermee kunt u regionale aanbiedingen tonen en kortingsniveaus per locatie aanpassen.

Dankzij de Single Customer View (SCV) database en het FastStats systeem kunnen we elke communicatie personaliseren door te kiezen voor de meest geschikte en kosteneffectieve kanaalmix. Elke boodschap wordt met uiterste nauwkeurigheid afgestemd op de klant en precies op het moment verstuurd wanneer de auto van de klant waarschijnlijk aandacht nodig heeft.

Morgan Jamison, Head of Retail Marketing, ProTyre

Data visualiseren

Ze zeggen dat een foto meer zegt dan duizend woorden, en dat is zeker waar in het tijdperk van big data. Met behulp van afbeeldingen, diagrammen, grafieken en plattegronden kunt u de hoeveelheid en verdeling van data bekijken en correlaties berekenen. In tegenstelling tot statistische diagrammen kunnen grafische weergaven samenwerken, waardoor het eenvoudig is om details weer te geven en groepen op te splitsen in gedetailleerde waarden. Bovendien kunnen afbeeldingen worden omgezet van een tabel in een diagram en vice
versa.

Meer weten

Visualising data

Customer lifetime value

Het is verleidelijk om klanten verschillende ervaringen te bieden, afhankelijk van de grootte van de aankopen. Maar het is belangrijk om rekening te houden met de waarde van die klant gedurende de customer life cycle, zelfs als de recente aankoop relatief klein was. De algemene waarde voor uw bedrijf kan enorm zijn, en het is van vitaal belang dat u de loyaliteit van een klant herkent en beloont. Dit is echter alleen mogelijk als de volledige transactiegeschiedenis van klanten beschikbaar is.

Meer weten

Customer lifetime value

Gerelateerde producten

Apteco Marketing Suite™ tools helpen uw doelgroepen te analyseren.

Apteco FastStats®

Apteco FastStats®

Transformeer digitale en offline databronnen in overzichtelijke visuals die een compleet klantbeeld laten zien. Analyseer zelf de grootste datasets en krijg meer inzicht in de effectiviteit en resultaten van campagnes.

Apteco PeopleStage™

Apteco PeopleStage™

Zet inzichten om in doelgerichte acties. Met onze software kunt u gepersonaliseerde marketingcampagnes creëren, managen en uitrollen over offline en online kanalen.

Apteco Marketing Suite integraties

Maak nu de overstap en werk met grote nauwkeurigheid en efficiëntie door de integratie van
de Apteco Marketing Suite met uw bestaande applicaties en tools.

Ervaar de Apteco Marketing Suite tijdens een persoonlijke demo.

Boek een demo