"Ik wil weten wie mijn klanten zijn, hoe ze eruit zien en wat ze daarna willen kopen,
zodat ik effectiever met ze kan communiceren."

"Ik wil geen aanbiedingen naar mijn klanten sturen die ze waarschijnlijk nooit nodig zullen hebben."

Begrijpen van elke klant

Datagestuurde marketing gaat evenzeer over het voorspellen van toekomstige
gebeurtenissen als het rapporteren van eerdere activiteiten. Predictive analyses helpen de loyaliteit en frequentie te vergroten door de waarschijnlijkheid van toekomstige aankopen te analyseren. Het identificeert ook risicovolle klanten en gebieden met potentiële groei voor bedrijven.

Analytics intro image
Look-alikes
Look-alikes

Het vinden en targeten van je beste potentiële klanten via voorspellende modellering is een geavanceerde marketingtechniek. Hiermee wordt het gedraging, demografische gegevens en andere gemeenschappelijke kenmerken van je ideale klanten geanalyseerd.

Predictive modellen
Predictive modellen

Modellen worden gemaakt met behulp van statistische algoritmen om het besluitvormingsproces op veel gebieden te ondersteunen, zoals het identificeren van churners of het bepalen van de waarschijnlijkheid van nieuwe productaankopen. Dit werkt het beste als je verschillende modellen berekend en met elkaar vergeleken hebt.

Kenmerken identificeren
Kenmerken identificeren

Met een profileringstool kunt u significante kenmerken van uw klanten identificeren. Pas snel een score toe in uw hele database en zie wie nauw aansluit op het profiel. Dit verbetert de targeting van elke marketingcampagne.

Profilering
Profilering

Het begrijpen van de kenmerken en behoeften van uw klanten leidt tot kennis over uw eigen sterke en zwakke punten in de markt. Profilering helpt u bij het analyseren van uw huidige klantenbestand en het ontdekken van nieuwe uitbreidingsmogelijkheden, waaruit u cross- en upselling strategieën kunt afleiden.

The Apteco Marketing Suite™ has enabled us to gain a clearer picture of our clients and make informed marketing decisions.

Ian Greenfield, Systems Administrator, Kirker Travel

Best next offer

Door de aankoopgeschiedenis van de klant te combineren met de productcombinaties die over het algemeen de voorkeur genieten (populariteit) en de neiging van de klant (tendentie), is het mogelijk om de wensen van klanten te identificeren voordat ze zich voordoen. Deze ´best next offer´ kan worden opgeslagen als een variabele voor elke klant en worden bijgewerkt om elke keer de meest recente suggesties weer te geven. Houd rekening met aanvullende aspecten zoals seizoensgebonden effecten, huidige voorraadniveaus en winstmarge.

Best next offer

Modelling en scoring

Klantmodellen kunnen worden gebruikt om de targeting in een aantal verschillende situaties te verbeteren. Het kan bijvoorbeeld voorspellen hoe waarschijnlijk het is dat een nieuwe klant een hoge lifetime value heeft, zodat ze speciale voorkeur en zeer op maat gemaakte marketingcommunicatie kunnen ontvangen. Of het kan aangeven welke klanten een risico zijn, zodat ze voor churning benaderd worden met een incentive.

Modelling scoring

Look-alike doelgroepen vinden en targeten

Met look-alike doelgroepen kun je jouw beste leads vinden en targeten. Het vinden van look-alikes met behulp van voorspellende modellen is een geavanceerde marketingtechniek om prospects te identificeren die op jouw bestaande beste klanten lijken. Door de kenmerken en het gedrag van je beste klanten te analyseren, kun je nieuwe prospects vinden die deze kenmerken delen en hen vervolgens targeten.

De look-alike-functionaliteit van Apteco biedt marketeers een toegankelijke manier om de marketingaanpak van bedrijven aan te passen. Het is een precieze, datagedreven en proactieve methode om klanten te werven, verloop te voorkomen en inactieve/weggelopen klanten te identificeren en opnieuw te activeren. Wanneer deze methode in een marketingstrategie wordt geïntegreerd, kan deze een krachtig hulpmiddel zijn voor klantwerving, churnpreventie en het identificeren en reactiveren van inactieve/weggelopen klanten.

Audience look-alikes

Boost je e-mailmarketing met Apteco

Volg de effectiviteit van je e-mailcampagnes

Ontwerp, automatiseer en verstuur direct vanuit Apteco's marketingplatform responsieve, hypergepersonaliseerde e-mails.

Gerelateerde producten

Apteco marketing software tools helpen uw doelgroepen te analyseren.

Apteco FastStats®

Apteco FastStats®

Transformeer digitale en offline databronnen in overzichtelijke visuals die een compleet klantbeeld laten zien. Analyseer zelf de grootste datasets en krijg meer inzicht in de effectiviteit en resultaten van campagnes.

Apteco PeopleStage™

Apteco PeopleStage™

Zet inzichten om in doelgerichte acties. Met onze software kunt u gepersonaliseerde marketingcampagnes creëren, managen en uitrollen over offline en online kanalen.

Wij werken gemakkelijk samen met anderen

Door Apteco software te integreren met uw bestaande martech-stack en ESP, creërt u één versie van de waarheid. U beschikt zo over betrouwbaardere inzichten voor efficiënte campagnes.

Ervaar de kracht van Apteco software met een persoonlijke demo.